• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58326
+
-

تسهیلات  ویژه برای  سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

۳۵ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان وام بلاعوض و تسهیلات بانکی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی مردم سیل‌زده این استان در نظر گرفته شده است

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان وام بلاعوض و تسهیلات بانکی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی مردم سیل‌زده این استان در نظر گرفته شده است. 

«ملک سالاری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲۸ میلیارد تومان از این اعتبار شامل تسهیلات بانکی و 7 میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نیز به صورت کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. 
وی ادامه داد: در سیل‌های اخیر در سراسر سیستان و بلوچستان ۷۴۰ واحد مسکونی مناطق روستایی و شهری دچار آسیب شدند که از این تعداد ۶۲۰ واحد مسکونی نیاز به ساخت مجدد دارند و ۱۲۰ واحد مسکونی این مناطق نیازمند تعمیر هستند. 

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی مناطق شهری استان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد. 
سالاری افزود: همچنین برای ساخت واحدهای مسکونی مناطق روستایی استان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است. 
مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بانک‌های رفاه، مسکن، سپه و تجارت به زودی ارائه تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان استان را انجام خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید